Sextidi, 26 Prairial CCXX

Wakker worden, je neus staat in brand. Na het avondeten de tweede fles wijn vergeten in het vriesvak, bevroren maar nog niet ontploft. On the road in de cinema en van films over schrijvers krijg ik zin om mijn vulpen door een stapel kladbladen te knallen.

Rednecks op donderdag nadat ik voorlees op de radio. Mama told me not to come op woensdag als ik pudding lever aan een meisje en beloond word met rode wijn. I think it’s going to rain today op om het even welke dag wanneer ik in de spiegel mijn gebarsten hart bestudeer. Political science op vaderdag wanneer Cas Vander Taelen bij Friedl hartverscheurend vertelt over zijn vader die hij nooit heeft gekend.

Er is een kleine brunette met krullen uit de engelenstad die overal opduikt in mijn leven. Ze heet Randy.

Als de rode bodywarmer ooit terug fashionable wordt, zal het Randy’s verdienste zijn. Hoe zij hem over haar borsten drapeerde, hoe zij op straat een boek las. Enkel duct tape hield het nog bijeen. Zij keek uit naar nostalgie. Zij was behaagziek en zocht de dokter op. Die boetseerde een glimlach op haar billen en masseerde levensvreugde in haar huid. Het had slecht kunnen aflopen.

Ik ben een beul maar ook een mensenvriend en ik toon dat graag dus ik deel elke dag mijn krant met Randy. Vorige zomer was ik een goochelaar, een jager op groot wild en het kleingeld van de toeristen. Ik gaf Randy drie zoenen op straat, zij droeg een kat op haar rug en was helemaal vertederd.

Laat me iets weten als je op verlof gaat, Randy? Al onze buurlanden zijn momenteel in oorlog. Op vijf dagen kan je Frankrijk verslaan. Reserveer een tafel in het restaurant van de laatste kans. Een plek voor romantici, rustzoekers en avonturiers. De exacte locatie ben ik vergeten. Bestel de gepocheerde gans. Het is tijd voor een nieuwe bikini. Ik heb niets tegen het doden van dieren maar je moet het wel met klasse doen.

’s Morgens vroeg zijn alle kathedralen gothisch. Dit cement is rommel. Randy is de drukste straat die ik ken. De standbeelden glimlachen niet, de vijvers zijn leeg. Het loopt tegen vieren, zij zou al moeten wandelen. Ik denk soms dat ik hinkel. Ik volg de nerven in de vloer. Ik poets mijn tanden omdat het moet, een ongezond principe.

Randy haat mij en die haat zit vers in haar achterhoofd. Gisteren heeft zij mij vermoord. Vandaag heeft zij daar spijt van. Morgen verschuift zij haar meubels om problemen te vermijden. We kunnen maar hopen dat het in orde komt. Ik maak geen geheim van wat iedereen weet. Ik zit hier en doe grondig niets. Amai zeg, dat is precies een manifest. Dit zou een goed einde kunnen zijn. Dit zou een goed einde kunnen zijn. Er is geen goed einde.

About Geert Simonis

De favoriete dichter van uw moeder.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment