Tridi 23 Ventôse CCXXV

Tridi 23 Ventôse CCXXV

vijandenlijst

vooreerst de man
die het seminarie heeft verlaten
woont nu in een verroeste speeltuin
met vijf rosse katten
soms vecht hij met de blote vuist
soms met messen
zijn naam spreken we
liever niet meer uit

er is de cipier
die mij altijd bewaakt
behalve die ene dag per jaar
dat hij staakt
opdat de buitenwereld
hem niet zou vergeten
zijn hele persoon
negeren we liever

komen we bij de vrouw
die iets bekokstooft in mijn keuken
beperkt haar residentie
tot de eerste verdieping
ze is toch zo bang van mijn salontafel
een wraakoefening
zonder verregaande gevolgen

vervolgens benito
de zondagsrijder
komt bij mij langs
om mij te slaan
met een rode stoel
om zacht te zitten
benito vindt altijd wel
een reden voor visite

tot slot de koning
die mijn loon laat storten
stoot zijn hoofd tegen het dakraam
het geheugen van zijn gsm is blanco
ondermeer daarom
beschouw ik mezelf
als een deeltijdse republikein

kortom de lijst bestaat
maar ik zou haar niet
volledig durven noemen

About Geert Simonis

De favoriete dichter van uw moeder.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

